• kristinanoor-iland

Agile Work osallistaa, haastaa ja kuuntelee


Syksyllä 2019 teetetyn asiakaskokemustutkimuksessa ilmeni, että asiakkaamme ovat pääsääntöisesti hyvin tyytyväisiä yhteistyöhön. Erityisesti esiin nousi asiakaslähtöinen toiminta, sekä henkilöstön ja tilan käyttäjien osallistaminen suunnitteluprosessiin.

Agile Workin täytti juuri 5-vuotta ja ennen sitä olikin loistava hetki selvittää asiakkaidemme tyytyväisyyttä palveluihimme, kartoittaa kehityskohteita sekä todella ymmärtää miten olimme onnistuneet parantamaan asiakkaidemme toimintaa.

Asiakaskokemustutkimus toteutettiin Trustmaryn toimesta poikittaistutkimuksena, ja haastatteluotos poimittiin Agile Workin asiakasrekisteristä satunnaisotannalla. Haastatteluissa kartoitettiin NPS-arvo sekä asiakkaan kokemuksen osa-alueet ja kontaktipisteet koko asiakkuuden vaiheelta.

Asiakaslähtöistä ja ammattimaista toimintaa

Ammattitaitoamme ja näkemyksiämme pidettiin hyvinä ja palveluidemme tuotteistaminen sai kiitosta. Olemmekin halunneet luoda palveluja, jotka voi helposti räätälöidä vastaamaan asiakkaan tarpeita, olitpa sitten hankkimassa laajempaa muutosta tai haluat lähteä liikkeelle pienemmällä projektilla.

Se mikä korostui vastauksissa oli Agile Workin tapa osallistaa ja kuunnella. Tämän lisäksi viime vuoden aikana käyttöön otetut digitaalista osallistamista tukevat työkalut saivat kiitosta. Muutos on aina haastava tilanne organisaatiossa ja tavoitteemme onkin luoda työympäristöjä, jotka lisäävät työntekijöiden onnellisuutta ja parantavat tuottavuutta.

“Tämän tyyppiset puolueettomat tutkimukset antavat meille hyvin paljon arvokasta tietoa siitä miten voisimme paremmin auttaa ja tukea asiakkaitamme muutoksessa, sekä toisaalta myös ymmärtää missä olemme onnistuneet ja mitä meidän tulisi kehittää.”

Antti Pitkänen, AW:n asiakaskokemuksesta ja tutkimuksesta vastaava tutkimus- ja strategiajohtaja.

Miten tulemme jatkossa kehittämään toimintaamme?

Haastattelujen perusteella kehitettävää on taustatietojen kaivamisessa ja asiakkaan haastamisessa. Parannusta kaivattiin myös siihen, miten henkilöstöä osallistamalla kerätty informaatio käydään läpi organisaatiossa ja jalkautetaan toimenpiteiksi.

Tulemme jatkamaan asiakkaan kuuntelua, osallistamista ja haastamista. Työympäristö muutos hankkeissa tuotetaan myös valtava määrä tietoa ja on tärkeää kehittää tapa jolla tieto saadaan näkyväksi kaikille projektiin osallistuneille. Palautteen pohjalta tulemme myös kehittämään materiaalia helpottamaan hankkeiden aikana tapahtuvaa viestintää ja päätöksentekoa.

Tulemme myös panostamaan varhaisempaan työympäristöjen suunnitteluun, sekä osallistamiseen uusia teknologioita hyödyntäen.

Agile Workin NPS oli hyvä/erinomainen

Osana tutkimusta mitattiin myös Net Promoter Scorea, joka on yleisesti yrityksissä käytetty asiakasmittari, joka mittaa yhden kysymyksen avulla yrityksen asiakaskunnan uskollisuutta ja tyytyväisyyttä. NPS kuvaa, kuinka todennäköisesti asiakas suosittelisi yritystäsi ystävälleen. NPS-arvo muodostuu, kun arvostelijoiden prosenttiosuus vastaajista vähennetään suosittelijoiden prosenttiosuudesta. NPS-arvo voi täten vaihdella aina arvosta -100 arvoon 100 asti. Tutkimuksen mukaan Agile Work sai arvosanan 44 joka on hyvä/erinomainen ja julkisesti halukkaita suosittelemaan oli 36 %.

Haluatko tietää lisää tutkimuksesta tai kuulla miten voisimme auttaa sinua muutoksessa? Ota yhteyttä:

Antti Pitkänen

Insights and Strategy Director

Agile Work Oy Tlph: + 358 (0)50 573 46 45 antti.pitkanen@agilework.fi


41 views

ADDRESS 

 

Agile Work Oy 

Kuortaneenkatu 2 

00510 Helsinki

Finland  

Business ID: 2661604-9

CONTACT

 

E-mail:

contact@agilework.fi

 

Phone 

+358505427740 

INVOICING 

 

OPERATOR  

OpusCapita Solutions Oy 

E204503 

 

E-INVOICING

003726616049 

     

OVT / EDI 

003726616049