Mistä aloittaa työympäristön muutos?


Tilasuunnittelua...

Kun asiakkaamme kääntyvät puoleemme, he ovat monesti hakemassa sisustusarkkitehtitoimistoa toteuttamaan fyysistä tilamuutosta toimitiloihinsa. Tämä on asiakkaalle helppo lähtökohta, sillä sisustusarkkitehdin toiminta on asiakkaalle suhteellisen tuttua ja asiakas tietää suunnilleen, mitä saa. Fyysinen tilamuutos on myös konkreettinen ja näkyvä muutos, jota on suhteellisen helppo lähteä toteuttamaan. Hyvin tehtynä, se voikin olla täysin riittävä. Aika usein olemme kuitenkin tilanteessa, jossa toteamme yhdessä asiakkaan kanssa, että kyseessä on paljon muutakin kuin pelkkä tilaprojekti ja lähdemmekin suunnittelemaan laajempaa muutosta, jossa pureudutaan niin uusiin työn tekemisen tapoihin kuin organisaatiokulttuurin muutokseen.

…vai laajempi työympäristömuutos?

Joskus taas asiakkaamme ovat tilanteessa, jossa he tiedostavat että muutosta tarvitaan, mutta eivät tiedä tarkalleen minkälaista ja miten se toteutettaisiin. Tämän takia yhteistyö asiakkaidemme kanssa lähtee useimmiten liikkeelle tarpeiden määrittämisellä ja ymmärryksen aikaan saamisella asiakkaan nykytilasta ja tulevaisuuden tavoitteista. Meidän mielestä onnistunut työympäristömuutos tarvitsee raapaisua pintaa syvemmältä, kuten

  • muutoksessa olevan organisaation nykytilaan ja kulttuuriin perehtymistä

  • työntekijöiden tarpeiden ja työn tekemisen tapojen kartoitusta

  • tulevaisuuden tavoitteiden ja keinojen määrittämistä, miten näihin tavoitteisiin päästään.

Näiden tietojen perusteella meidän on helppo lähteä toteuttamaan tilasuunnittelua, tilaprojektin käytännön toteutusta ja päättää toimenpiteistä, miten muutos viedään onnistuneesti maaliin.

QuickFix-palveluilla alkuun

Puhumme usein kokonaisvaltaisesta työympäristömuutoksesta. Tämä taas saattaa säikäyttää asiakasta - kuulostaa vaativalta, aikaavievältä ja aivan liian kalliilta. Tästä syystä olemmekin kehittäneet QuickFix-palvelumme, joka auttaa asiakkaitamme pääsemään alkuun ilman laajamittaista sitoutumista. Kaikkia päätöksiä ei tarvitse tehdä yhdeltä istumalta.

Palveluvalikoimastamme löytyy:

  • QuickCalc, jonka avulla saa räätälöidyn selvityksen työympäristön nykytilasta, arvion kokonaismuutoksen kustannuksista ja selkeät suositukset tarvittavista toimenpiteistä.

  • TestFit tarjoaa 1-3 vaihtoehtoa nykyisen tai uuden toimitilan tilasuunnitelmaksi huomioiden työympäristön erilaisia toimintoja.

  • DesignVision avulla luomme tulevaisuuden toimistosta 3D-visualisoinnin, joka helpottaa tilasuunnittelun mahdollisuuksien hahmottamisessa ja jolla voi vakuuttaa kollegat ja muut tärkeät sidosryhmät tilamuutoksen tärkeydestä ja tarpeellisuudesta.

  • Change RoadMap -palvelun avulla laadimme suunnitelman tulevalle kolmelle vuodelle siitä, miten työympäristömuutos tulisi toteuttaa ja annamme suosituksemme työympäristön kehittämiseksi.

Ensitapaamisella jo ensimmäiset suositukset

Kerromme mielellämme lisää ja autamme sinua pääsemään alkuun työympäristömuutoksen suunnittelussa. Sovi tapaaminen kanssamme tai kutsu meidät kylään! Jutellaan tarpeistanne ja tavoitteistanne ja tehdään pikainen kierros toimitiloissanne - laadimme ensimmäiset suositukset heti seuraavaksi päiväksi.

Tapaamisen kanssamme voit varata tästä.

Lue myös Antin blogi “Kahdeksan askelta kohti onnistunutta työympäristömuutosta”.

ADDRESS 

 

Agile Work Oy 

Kuortaneenkatu 2 

00510 Helsinki

Finland  

Business ID: 2661604-9

CONTACT

 

E-mail:

contact@agilework.fi

 

Phone 

+358505427740 

INVOICING 

 

OPERATOR  

OpusCapita Solutions Oy 

E204503 

 

E-INVOICING

003726616049 

     

OVT / EDI 

003726616049